Er det muligt at formidle kompleksitet, ånd og den evigt-foranderlige atmosfære fra et sted i (typo-)grafiske former?
I løbet af en 1-uges workshop blev eleverne fra Krabbesholm bedt om at researche og identificere forskellige tema på skolen og inkorporere det i et Krabbesholm alfabetet.
Alle skrifttyper består af et sammenkog af utallige kulturelle aspekter fra skolen, og det er afspejlet (eller fanget?) formgivningen af bogstaverne. Denne workshop forsøgte at gøre præcis dette for Krabbesholm Alfabetet, dog – grundet den korte arbejdsperiode – i en koncentreret og intens accelerator.
Temaerne der undersøgtes kunne være både personlige observationer og meninger, men også faktuelle informationer fra skolens historie. Bogstaverne blev tegnet individuelt i hånden i en given størrelse og teknik, og til sidst samlet til et alfabet.
Det vil danne grundlag for udviklingen af visuel identitet til Krabbesholm Højskole.
Radim Peško & Tomáš Celizna
3.–7. november, 2014