KRABBESHOLM HØJSKOLE
KUNST FOTOGRAFI ARKITEKTUR DESIGN GRAFISK DESIGN
KRABBESHOLM ALLÉ 15
DK 7800 SKIVE
(+45) 9752 0227
POST@KRABBESHOLM.DK
> FORSIDE
> LINJEFAG
> HVERDAGEN PÅ KRABBESHOLM
> GENEREL INFORMATION OM HØJSKOLEN
> HVORDAN BLIVER JEG OPTAGET
> PROJEKTER
> FOUR BOXES
> KBH KUNSTHAL
> ENGLISH





FILIP VEST: AT KONSERVERE EN SÆBEBOBLE
DINA FRIEMUTH
JONAS HANDSKEMAGER: FREEWAYS
ANNY WANG & TIM SÖDERSTRÖM: 3D REPRODUCTIONS
IDA BROCKMANN OG ANNA VIBE: TING
HARTMUT STOCKTER: SKÆBNETIMEN I HARESKOVEN
KARLA NOR HOLMBÄCK: BLÅT MÆRKE
AFSLUTNING
ARVIDA BYSTRÖM AND MAJA MALOU LYSE: LIKE
ANNESOFIE SANDAL: SWALLOW
KONSTRUKTION
KNIVES
BYEN SOVER: ATLAS
MATHIAS & MATHIAS: TALE TO TALE
LASSE DEARMAN & ALBERT ELM: ØJEBLIKKE
LINN WIE: BEYOND REPEAT
ANN LOUISE OVERGAARD ANDERSEN: BEHIND THE DRAPES
HANNAH HEILMANN: NIGHTS PLIGHT
THE HOUR: PRIMARY SOURCE
DESIGNARE NATURA
METTE CLAUSEN: I SET A DISTANCE, AND MAINTAIN A DISTANCE
AARON HARRIS: I WANNA TAKE YOU HOME
MARIE KØLBÆK: POSSESSING AN ENLIGHTENED BODY
DANIEL VAN DER NOON: AFTER DARK
YASMIN BERGMANN: SEKS EKSTRAVAGANTE KREATIONER
MARIUS JOHNSEN: BYGGERI
LAURA BARUËL: 2D3D
SIMON VÆTH: FORTÆLLINGER FRA VANDET
DAVID STJERNHOLM: RAYLIGHT CHAMBERS
DAVID STJERNHOLM: AVERAGE STAR
CARLSBERG HØJSKOLE
TILBYGNINGER
PIND + PIND = STOL
EN INVITATION
ABSALON KIRKEBY
RUNE BOSSE: UDENFOR. INDENFOR. UDENFOR.
KBH KUNSTHAL
TEKNODROM
LYS OG RUM
LE SET VITRINE
ISABEL BERGLUND
SOUVENIRS OF GUANTANAMO BAY
A SMALL WORLD
PEEPSHOW
MUSEUM OF AUTOANTHROPOLOGY
VIBE HARSLØF
SONGS FOR THE NORTH ATLANTIC: LOST AT SEA
HELEN NISHIJO ANDERSEN
ANNA GULMANN WORKSHOP
TOVE STORCH
HARTMUT STOCKTER
> SOMMERFUGLEVÆGTEN
> AT STYRE TIL SOLEN
> FUGLETRINSBRÆT
> SANGFUGL-JUKEBOX
> DET SUBTERRANE PERISKOP
> FRØPERSPEKTIVPERISKOPET
> PANORAMAPERISKOPET
REARRANGED SPACE
AURICULA
GOODIEPAL TOUR DE FORCE
7 KORRUPTE STOLE
FORSLAG TIL NY KUNSTHAL I KØBENHAVN
A KASSEN
EKSIL
> JOHN KØRNER
> NANNA DEBOIS BUHL
> JØRGEN MICHAELSEN
> RANDI OG KATRINE
> SONJA LILLEBÆK CHRISTENSEN
> LASSE SCHMIDT HANSEN
> JESPER CARLSEN
HISTORIE

2 Billeder (3 sek. pause) >

 

NANNA DEBOIS BUHL

Nanna Debois Buhl (DK) er blevet uddannet fra det Danske Kgl. Kunstakademi i 2006. Kendetegnet for hendes kunstneriske praksis er en refleksion over ideologiske, samfundsorienterede såsom arkitektoniske og urbane betingelser for menneskelig eksisterens og historie. Hun afsøger på den måde, hvordan blikke former vores forståelse af verden, der holder fast i een sandhed.

I ofte konceptuelle og æstetiske iscenesættelse igennem tegning, video og installation blander Nanna Debois Buhl fortiden med nutiden, som kreerer en forståelse af tid som rumlig, foranderlig og dynamisk. Historien og fortællingerne eksisterer rumligt, uanset om de er gamle, nutidige eller opdigtet historie og dermed viser hun, at igennem en sådan forståelse, at der er plads til modstridende perspektiver. Rum kan ikke beskues eller forstås ud fra et punkt, men opleves ud fra mødet med de mennesker, man møder på sin vej. Derved viser Nanna Debois Buhl, at forståelser af steder, tider og rum sker ud fra de ruter, vi som mennesker følger.

Projektet Noter (Tivoli) blev til som en stedspecik installation til festivalen 700 % PLUS, kurateret af Kbh Kunsthal. I montren, som tilhørte butikken Smørrecentrum, blev der opsat fire tegninger. Projektet tager udgangspunkt i Københavns forlystelsespark Tivoli. Omdrejningspunktet lå i ideen om det orientalske, en ide, som lå inden for rammerne af det 19. århundredes nationale iscenesættelse og selvforståelse.

De største sider af montrene er beklædt af en gengivelse af koncert salen og pantomine teatret. På de tilhørende sider, så der en historisk baggrund for bygningen og Nanna Debois Buhls egen oplevelse af denne form for arkitektur. På overraskende vis bliver der også afspillet med mellemrum tivoli-marchen, som skaber en levende og rumlig association til Tivoli som lokation og arkitektur. En arkitektur, der var en særlig orientalsk bølge i Europa og som også har efterlagt spor af danmarks koloni tid. På den måde skaber projektet, som nu også er installeret på Krabbesholm en indsigt i, hvordan blikke former en historieskrivning og selvforståelse, mytiske forstillinger i arkitekturen om andethed. Et blik, som vel i lige så høj grad afspejler vores egen selvforståelse og billede af verden.

Forside > KBH Kunsthal