KRABBESHOLM HØJSKOLE
KUNST FOTOGRAFI ARKITEKTUR DESIGN GRAFISK DESIGN
KRABBESHOLM ALLÉ 15
DK 7800 SKIVE
(+45) 9752 0227
POST@KRABBESHOLM.DK
> FORSIDE
> LINJEFAG
> HVERDAGEN PÅ KRABBESHOLM
> GENEREL INFORMATION OM HØJSKOLEN
> HVORDAN BLIVER JEG OPTAGET
> PROJEKTER
> FOUR BOXES
> KBH KUNSTHAL
> ENGLISH





FILIP VEST: AT KONSERVERE EN SÆBEBOBLE
DINA FRIEMUTH
JONAS HANDSKEMAGER: FREEWAYS
ANNY WANG & TIM SÖDERSTRÖM: 3D REPRODUCTIONS
IDA BROCKMANN OG ANNA VIBE: TING
HARTMUT STOCKTER: SKÆBNETIMEN I HARESKOVEN
KARLA NOR HOLMBÄCK: BLÅT MÆRKE
AFSLUTNING
ARVIDA BYSTRÖM AND MAJA MALOU LYSE: LIKE
ANNESOFIE SANDAL: SWALLOW
KONSTRUKTION
KNIVES
BYEN SOVER: ATLAS
MATHIAS & MATHIAS: TALE TO TALE
LASSE DEARMAN & ALBERT ELM: ØJEBLIKKE
LINN WIE: BEYOND REPEAT
ANN LOUISE OVERGAARD ANDERSEN: BEHIND THE DRAPES
HANNAH HEILMANN: NIGHTS PLIGHT
THE HOUR: PRIMARY SOURCE
DESIGNARE NATURA
METTE CLAUSEN: I SET A DISTANCE, AND MAINTAIN A DISTANCE
AARON HARRIS: I WANNA TAKE YOU HOME
MARIE KØLBÆK: POSSESSING AN ENLIGHTENED BODY
DANIEL VAN DER NOON: AFTER DARK
YASMIN BERGMANN: SEKS EKSTRAVAGANTE KREATIONER
MARIUS JOHNSEN: BYGGERI
LAURA BARUËL: 2D3D
SIMON VÆTH: FORTÆLLINGER FRA VANDET
DAVID STJERNHOLM: RAYLIGHT CHAMBERS
DAVID STJERNHOLM: AVERAGE STAR
CARLSBERG HØJSKOLE
TILBYGNINGER
PIND + PIND = STOL
EN INVITATION
ABSALON KIRKEBY
RUNE BOSSE: UDENFOR. INDENFOR. UDENFOR.
KBH KUNSTHAL
TEKNODROM
LYS OG RUM
LE SET VITRINE
ISABEL BERGLUND
SOUVENIRS OF GUANTANAMO BAY
A SMALL WORLD
PEEPSHOW
MUSEUM OF AUTOANTHROPOLOGY
VIBE HARSLØF
SONGS FOR THE NORTH ATLANTIC: LOST AT SEA
HELEN NISHIJO ANDERSEN
ANNA GULMANN WORKSHOP
TOVE STORCH
HARTMUT STOCKTER
> SOMMERFUGLEVÆGTEN
> AT STYRE TIL SOLEN
> FUGLETRINSBRÆT
> SANGFUGL-JUKEBOX
> DET SUBTERRANE PERISKOP
> FRØPERSPEKTIVPERISKOPET
> PANORAMAPERISKOPET
REARRANGED SPACE
AURICULA
GOODIEPAL TOUR DE FORCE
7 KORRUPTE STOLE
FORSLAG TIL NY KUNSTHAL I KØBENHAVN
A KASSEN
EKSIL
> JOHN KØRNER
> NANNA DEBOIS BUHL
> JØRGEN MICHAELSEN
> RANDI OG KATRINE
> SONJA LILLEBÆK CHRISTENSEN
> LASSE SCHMIDT HANSEN
> JESPER CARLSEN
HISTORIE

20 Billeder (3 sek. pause) >

 

A KASSEN

15. marts 2007

A Kassen er en kunstnergruppe, der består af Christian Bretton-Meyer (1976), Morten Steen Hebsgaard (1977), Søren Petersen (1977) og Tommy Petersen (1975).
Man kan se A Kassens måde at arbejde på som en kombination af humoristiske, æstetiske og abstrakte koncepter. Et eksempel er værket Drip fra udstillingen The Known and the Unknown, Nicolai Wallner 2006, hvor der fra en kunstig vandskade i loftet drypper hvidvin, som rammer ned i en stillestående mands glas. Et andet eksempel sås for nylig på forårsudstillingen, hvor man som besøgende kunne tappe et glas champagne, uddelt af nogle champagnepiger. Når man så gik ud af Charlottenborgs udstillingsbygning, blev man måske på vejen ramt af en champagneprop, som fløj ud igennem en vinduesåbning. På den måde leger A Kassen med kunstværket og skaber humoristiske situationer for den besøgende, som selv får mulighed for at medvirke i værket.
A Kassen er som de første kunstnere blevet inviteret til at producere en samlet udstilling til alle syv montrer i KBH kunsthal. En udstilling, der lader fantastiske, fortryllende og finurlige oplevelser kommer mere eller mindre subtilt til syne.

A Kassen har valgt at anvende de syv montrer som syv individuelle rum. Hvert værk, der folder sig ud i montren, anskues som et udstillingsrum, hvor der er arbejdet med og ud fra kunsthallens arkitektur. På udstillingen kan man se flere værker, hvor A Kassen konceptuelt benytter sig af at ændre små hverdagsobjekter til rumlige igangsættere for en oplevelse.

Udstillingen består eksempelvis af værkerne, 1+1, 2007, hvor en montre er blevet afmonteret og herefter indsat i en anden montre. Gennem denne forvridning af formen og arkitekturen ændres ens gængse perception af montren radikalt.
I et andet værk Moving kunsthal, 2007, kom en nybygget kopi af den nedbrudte montre på overraskende vis kørende op ad alleen til gårdspladsen på Krabbesholm.
I et tredje værk Hiding Gratuate er en amerikansk graduationshat nedfældet i montrens bund med tydelig reference til den russiske suprematisme og Kazimir Malevich’ første monokrome maleri Black Square (1923).
Også Tequila Sunrise, 2007 har referencer til kunsthistorien. Værket oser af ungdomsfestivitas med sit smalle rektangulære akvarium fyldt med Tequila Sunrise, men henviser samtidig umiskendeligt til Barnett Newmans sublime maleri.

Værkfortegnelse:
1+1, 2007
Moving kunsthal, 2007
Tequila Sunrise, 2007
Brilleglas, 2007
Kattelem, 2007
Cat, 2007

Forside > KBH Kunsthal