KRABBESHOLM HØJSKOLE
KUNST ARKITEKTUR DESIGN LITTERATUR GRAFISK DESIGN
KRABBESHOLM ALLÉ 15
DK 7800 SKIVE
(+45) 9752 0227
POST@KRABBESHOLM.DK

 

> FORSIDE
> LINJEFAG
> HVERDAGEN PÅ KRABBESHOLM
> GENEREL INFORMATION OM HØJSKOLEN
> HVORDAN BLIVER JEG OPTAGET
> PROJEKTER
> FOUR BOXES
> KBH KUNSTHAL
> ENGLISH
 





FOUR BOXES
> OCCIDENTEN
> SKIVE 2016, 2020, 2060
> GITTE LÆGÅRD: SCULPTURAL COLLAGES
> R E FORM
> PETTERSEN & HEIN: VIBRANT MATTER
> PETER BACH NICOLAISEN: DET DER FORSVINDER
> UNG DANSK FOTOGRAFI
> ‘DIE SCHÖNSTEN SCHWEIZER BÜCHER’ / NICOLAS EIGENHEER & VERA KASPAR: ‘3 x 3 = 1296’
> THAM OG VIDEGÅRD ARKITEKTER THE OPERATIVE ELEMENTS OF ARCHITECTURE
> TOMAS DOWNES TO BABBLE ON SICK FRIDAY
> ANNA FRO VODDER: GROWING THINGS
> R E FORM
> TOVES: A THING IN THE WORLD
> POINT AND LINE TO GALLERY
> UNG DANSK FOTOGRAFI
> SPINNING BALL OF DOOM
>DIE SCHÖNSTEN SCHWEITZER BÜCHER
> DISSECT
> JONATHAN VAN DYKE: KRISEN OG EN KRISE I EN SKUESPILLERINDES LIV
> TREDIVE TRÆPLADER
> JAKOB EMDAL: SKØNHED BESTÅR I AT KUNNE SE LANGT
> LARS LUNDEHAVE HANSEN: ETERNAL STORM
> UNG DANSK FOTOGRAFI
> MILJOHN RUPERTO
> FORGOTTEN DESIGN PROBLEMS IN SHOWBIZ
> NY NORDISK ARKITEKTUR
> JACOB DAHL JÜRGENSEN: SECURITIES
> A / L / O: RECESSION AESTHETICS
> MICHAEL STICKROD
> JULIE BORN SCHWARTZ
> JESPER DALGAARD
> KURT FINSTEN: PAINTINGS PAINTINGS
> PETER BACH NICOLAISEN. DUMP
> LLOYD CORPORATION: AN IDEA ONCE BUT NO LONGER FULFILLING
> NEVER EXPRESS YOURSELF MORE CLEARLY THAN YOU ARE ABLE TO THINK
> KEN CONSUMER: 640 IS MORE THAN ENOUGH
> AFKALD
> GUNMAD
> PURNING TOINTS
> SESSION_12_WORDS + UNTITLED
> DAN GRAHAM: WORKS BETWEEN ART AND ARCHITECTURE FROM NEW YORK TO DENMARK
> MATT CONNORS
> MARIE KØLBÆK IVERSEN: THE DY(E)ING LIGHT OR THE CASE OF A SLEEPING BEAUTY
> MICHEL AUDER: DINNER IS SERVED
> VLADIMIR TOMIC: A WORKS
> MARIANNE HURUM, ARE MOKKELBOST: SPLITTET KJERNE
> ÅBNINGSUDSTILLING: COLLECTIVE SPIRITS
slideshow
12 billeder

 

 

I HAD AN EXPECTATION THAT IT WOULD FADE
4 APRIL - 18 APRIL 2013
 
I udstillingen I had an expectation that it would fade præsenterer Julie Born Schwartz nye installationer bestående af video, fotografi og skulptur. Med afsæt i fotografiet samt objekter fra hendes personlige arkiv tilnærmer hun sig, med en antropologisk arbejdsmetode, forskellige virkelighedsflader. I et af værkerne har hun interviewet mennesker, rundt omkring i England, der har mistet en eller flere legemsdele, og som alle oplever fantomsmerter – et fænomen med fysisk fravær, men psykisk tilstedeværelse. Med interesse i 'Mirror Box' behandlingen som Vilayanur S. Ramachandran opfandt, har hun også talt med en forsker i Cardiff, som anvender virtuelle spejle og hypnose som behandling. I et andet værk indgår materiale fra hendes farmor, som var bogbinder og som brugte papirets forskellige mønstre og farver til at binde historier ind. Fotografierne stammer fra et skjult kamera, en studieopsætning og et pludseligt møde. 

 

Julie Born Schwartz (f.1981) er i færd med sin MA på Royal Academy Schools ,UK. Hun tog afgang fra Goldsmiths, University of London med en BA i Fine Art i 2011. Born Schwartz' værker er blevet vist på Glasgow Film Festival (UK) og Simon Bedwell's The Hole (UK). Hun har tidligere udstillet på New Gallery (UK), Royal Academy of Art (UK), Art Rotterdam (NL), Kunstarkaden (DE), Tenderpixel (UK), The Victorian Vaults (UK), Gl. Holtegaard Museum (DK), Henningsen Contemporary (DK) og Lauritz Kunsthal (DK). 

Installation fotografi: Pernille Ohms og Julie Born Schwartz