KRABBESHOLM HØJSKOLE
KUNST ARKITEKTUR DESIGN LITTERATUR GRAFISK DESIGN
KRABBESHOLM ALLÉ 15
DK 7800 SKIVE
(+45) 9752 0227
POST@KRABBESHOLM.DK

 

> FORSIDE
> LINJEFAG
> HVERDAGEN PÅ KRABBESHOLM
> GENEREL INFORMATION OM HØJSKOLEN
> HVORDAN BLIVER JEG OPTAGET
> PROJEKTER
> FOUR BOXES
> KBH KUNSTHAL
> ENGLISH
 





FOUR BOXES
> OCCIDENTEN
> SKIVE 2016, 2020, 2060
> GITTE LÆGÅRD: SCULPTURAL COLLAGES
> R E FORM
> PETTERSEN & HEIN: VIBRANT MATTER
> PETER BACH NICOLAISEN: DET DER FORSVINDER
> UNG DANSK FOTOGRAFI
> ‘DIE SCHÖNSTEN SCHWEIZER BÜCHER’ / NICOLAS EIGENHEER & VERA KASPAR: ‘3 x 3 = 1296’
> THAM OG VIDEGÅRD ARKITEKTER THE OPERATIVE ELEMENTS OF ARCHITECTURE
> TOMAS DOWNES TO BABBLE ON SICK FRIDAY
> ANNA FRO VODDER: GROWING THINGS
> R E FORM
> TOVES: A THING IN THE WORLD
> POINT AND LINE TO GALLERY
> UNG DANSK FOTOGRAFI
> SPINNING BALL OF DOOM
>DIE SCHÖNSTEN SCHWEITZER BÜCHER
> DISSECT
> JONATHAN VAN DYKE: KRISEN OG EN KRISE I EN SKUESPILLERINDES LIV
> TREDIVE TRÆPLADER
> JAKOB EMDAL: SKØNHED BESTÅR I AT KUNNE SE LANGT
> LARS LUNDEHAVE HANSEN: ETERNAL STORM
> UNG DANSK FOTOGRAFI
> MILJOHN RUPERTO
> FORGOTTEN DESIGN PROBLEMS IN SHOWBIZ
> NY NORDISK ARKITEKTUR
> JACOB DAHL JÜRGENSEN: SECURITIES
> A / L / O: RECESSION AESTHETICS
> MICHAEL STICKROD
> JULIE BORN SCHWARTZ
> JESPER DALGAARD
> KURT FINSTEN: PAINTINGS PAINTINGS
> PETER BACH NICOLAISEN. DUMP
> LLOYD CORPORATION: AN IDEA ONCE BUT NO LONGER FULFILLING
> NEVER EXPRESS YOURSELF MORE CLEARLY THAN YOU ARE ABLE TO THINK
> KEN CONSUMER: 640 IS MORE THAN ENOUGH
> AFKALD
> GUNMAD
> PURNING TOINTS
> SESSION_12_WORDS + UNTITLED
> DAN GRAHAM: WORKS BETWEEN ART AND ARCHITECTURE FROM NEW YORK TO DENMARK
> MATT CONNORS
> MARIE KØLBÆK IVERSEN: THE DY(E)ING LIGHT OR THE CASE OF A SLEEPING BEAUTY
> MICHEL AUDER: DINNER IS SERVED
> VLADIMIR TOMIC: A WORKS
> MARIANNE HURUM, ARE MOKKELBOST: SPLITTET KJERNE
> ÅBNINGSUDSTILLING: COLLECTIVE SPIRITS
slideshow
23 billeder

 

 

Spinning Ball Of Doom
Mette Hammer Juhl + Lorenzo Tebano

05/12/14 - 11/12/14

 

Redskaber i forhold til trance kan producere kollektiv opvågnen samt kollektiv tilstand, hæmmende opfattelse og begrænse meninger.
Gennem menneskets historie og på tværs af kontinenter er redskaber til trance blevet brugt til at vække det underbevidste og åbne nye perspektiver på problemer, som samfundet står overfor. Teknikker såsom fikserede tanker, manipulation af sanserne kombineret med gentagelse bidrager til milde tilstande af trance, som vi oplever i dagligdagen. Denne form for trance, som opstår under udførelsen af rutiner, under arbejde eller under rejser kan anstifte ideer og handlinger. Som en del af en proces kan trance producere et større perspektiv ved at medvirke til at danne viden og nye strategier.
Kan myten om et Gud givet talent stamme fra de gamle praksisser af shamanisme og spådomme? Mystikere og orakler fik syner, mens de var i trance og gennemførte ritualer, mens de angiveligt var i kontakt med ånder eller guder. De varden type folk, der kunne ændre en persons bevidsthed, og som også havde indflydelse på den politiske beslutningsproces i et samfund. Brugen af ord, ceremonielle genstande, dans og musik i premodernitet har paralleller til den måde kunstnere omarrangerersymboler og billeder på for at ændre offentlighedens bevidsthed.
Det er vigtigt, at vi er i stand til at vælge vores trancer.