KRABBESHOLM HØJSKOLE
KUNST ARKITEKTUR DESIGN LITTERATUR GRAFISK DESIGN
KRABBESHOLM ALLÉ 15
DK 7800 SKIVE
(+45) 9752 0227
POST@KRABBESHOLM.DK

 

> FORSIDE
> LINJEFAG
> HVERDAGEN PÅ KRABBESHOLM
> GENEREL INFORMATION OM HØJSKOLEN
> HVORDAN BLIVER JEG OPTAGET
> PROJEKTER
> FOUR BOXES
> KBH KUNSTHAL
> ENGLISH
 





FOUR BOXES
> OCCIDENTEN
> SKIVE 2016, 2020, 2060
> GITTE LÆGÅRD: SCULPTURAL COLLAGES
> R E FORM
> PETTERSEN & HEIN: VIBRANT MATTER
> PETER BACH NICOLAISEN: DET DER FORSVINDER
> UNG DANSK FOTOGRAFI
> ‘DIE SCHÖNSTEN SCHWEIZER BÜCHER’ / NICOLAS EIGENHEER & VERA KASPAR: ‘3 x 3 = 1296’
> THAM OG VIDEGÅRD ARKITEKTER THE OPERATIVE ELEMENTS OF ARCHITECTURE
> TOMAS DOWNES TO BABBLE ON SICK FRIDAY
> ANNA FRO VODDER: GROWING THINGS
> R E FORM
> TOVES: A THING IN THE WORLD
> POINT AND LINE TO GALLERY
> UNG DANSK FOTOGRAFI
> SPINNING BALL OF DOOM
>DIE SCHÖNSTEN SCHWEITZER BÜCHER
> DISSECT
> JONATHAN VAN DYKE: KRISEN OG EN KRISE I EN SKUESPILLERINDES LIV
> TREDIVE TRÆPLADER
> JAKOB EMDAL: SKØNHED BESTÅR I AT KUNNE SE LANGT
> LARS LUNDEHAVE HANSEN: ETERNAL STORM
> UNG DANSK FOTOGRAFI
> MILJOHN RUPERTO
> FORGOTTEN DESIGN PROBLEMS IN SHOWBIZ
> NY NORDISK ARKITEKTUR
> JACOB DAHL JÜRGENSEN: SECURITIES
> A / L / O: RECESSION AESTHETICS
> MICHAEL STICKROD
> JULIE BORN SCHWARTZ
> JESPER DALGAARD
> KURT FINSTEN: PAINTINGS PAINTINGS
> PETER BACH NICOLAISEN. DUMP
> LLOYD CORPORATION: AN IDEA ONCE BUT NO LONGER FULFILLING
> NEVER EXPRESS YOURSELF MORE CLEARLY THAN YOU ARE ABLE TO THINK
> KEN CONSUMER: 640 IS MORE THAN ENOUGH
> AFKALD
> GUNMAD
> PURNING TOINTS
> SESSION_12_WORDS + UNTITLED
> DAN GRAHAM: WORKS BETWEEN ART AND ARCHITECTURE FROM NEW YORK TO DENMARK
> MATT CONNORS
> MARIE KØLBÆK IVERSEN: THE DY(E)ING LIGHT OR THE CASE OF A SLEEPING BEAUTY
> MICHEL AUDER: DINNER IS SERVED
> VLADIMIR TOMIC: A WORKS
> MARIANNE HURUM, ARE MOKKELBOST: SPLITTET KJERNE
> ÅBNINGSUDSTILLING: COLLECTIVE SPIRITS
slideshow
23 billeder

 

 

JAKOB EMDAL
SKØNHED BESTÅR I AT KUNNE SE LANGT

FOUR BOXES GALLERY
KRABBESHOLM HØJSKOLE
MARTS 2014


Udstillingens værker er tilpasset deres rummelige forhold og proportioner. Størrelse og målstok er essentielt for komponenternes fremtræden og sammenspil i rummet. Billederne som primært er baseret på personlige observationer i området omkring Krabbesholm og resten af Skive arbejder med at opsummere en nuanceret landskabs oplevelse også som den indtræder i hverdagen. I blandt de individuelle motiver er lokalt kildevand, horisonten og selviscenesættelse med landskabet repræsenteret.

 

Konstellationen Skønhed består af at kunne se langt, fremtræder som et studie i udbredelsen a det flade landskab og den fjerne horisont som præger den Danske landskabs profil. Udsigts perspektivet på land deler lighed med den maritime horisont, et skønhedsideal som igennem altid har bekræftet fantasi og tanken om det mulige. Landets fladhed og massive åbne områder som en menneskeskabt konstruktion producere en særlig form for idyl. Et terræn hvor overblik og produktivitet udelukker synonymet vækst.

 

Det formelle udtryk af udstillingen lægger vægt på den hvide farve som universel platform for beskuelse af værker. Igennem adskillige indgreb bliver neutraliteten   i den hvide farve konfronteret. Hvid passe partout er i sig selv en form for visuel magtstruktur som kan forhøje status og kvalitet af et hvert billede.
I udstillingen er hvid passe partout belagt med serigrafiske tryk på udvalgte områder for at belyse stofligheden i den hvide farve og undersøge hvordan disse sand farvede felter fungere for og imod oplevelsen af det indrammede billede.   

Siden at værkerne henvender sig til landskabets realitet, var det nødvendigt at udstillingens åbning og første indtryk skulle falde midt på dagen under dagslys.